אלרגיה לכלבים וחתולים

אדוארדו שחר

מה גורם את האלרגיה

אלרגיות אלו נגרמות כתוצאה מחלבונים המצויים ברוק, קשקשים ובשתן של חיית המחמד. כאשר חלבונים אלו באים במגע עם עורו של האדם או נשאפים אליו, הם עלולים לעורר תגובה אלרגית.

חשוב לציין שאין חיות מחמד היפואלרגנים. כל המחקרים שנעשו לא הוכיחו שיש גזע שהוא

פחות אלרגני.

הסימפטומים העיקריים הם:

-הִתעַטְשׁוּיות

-נזלת

-עיניים מגרדות ודומעות

-גודש באף

-שיעול

-צפצופים

-פריחה בעור

-במקרים מסוימים, אלרגיה לחיות מחמד יכולה גם לעורר התקפי אסטמה.

מה עלינו לעשות???

אם הנך חושב שאתה עלול להיות אלרגי לחיות מחמד, חשוב לפנות לרופא מומחה לאלרגיה לצורך התייעצות וקביעה האם הנך אכן אלרגי. הרופא כמובן גם יסייע לך ליצור תכנית טיפול במידת הצורך.

ישנם מספר דברים שהנך יכול לעשות כדי להפחית את האלרגיה לחיות המחמד שלך:

– לרחוץ את הכלב לעיתים קרובות, לפחות פעם בשבוע, רצוי פעמיים. פעולה זו מפחיתה את החשיפה לאלרגנים של חיות המחמד.

-נטילת תרופות לאלרגיה.

-שימוש במטהר אוויר, קיימים דיווחים חיוביים בנושא.

-טיפול באימונותרפיה(חיסונים), זהו טיפול יעיל מאוד ועשוי לסייע משמעותית בריפוי האלרגיה.

– לשאוב את האבק בבית באופן קבוע.

– לשמור את חיית המחמד מחוץ לחדר השינה.

-הימנעות ממגע עם חיות מחמד?? זה ללא ספק אלול לפתור את הבעיה אבל…. זה מאוד קשה מבחינה רגשית ועל כן הייתי ממליץ לשקול זאת כאופציה אחרונה.

במידה ויש לך שאלות או חששות לגבי האלרגיה לחיות המחמד שלך, אנא שוחח עם רופא מומחה לאלרגיה

שתפו

מאמרים אחרים

אלרגיה לכלבים וחתולים