חיסון  לקרדיט אבק הבית תת לשוני

אדוארדו שחר

מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים מאלרגיה לקרדיט אבק הבית, והתסמינים הבאים לידי ביטוי כתוצאה מאלרגיה זו משפיעים לרעה באופן משמעותי על איכות חייהם. הטיפולים כגון אנטיהיסטמיניים ותרסיסים לאף מספקים הקלה מסוימת. לאחרונה הגיע לארץ טיפול חדש – אימונותרפיה תת לשונית  SLIT) מתגלה כפתרון מבטיח לטווח ארוך).

מהי אימונותרפיה תת-לשונית SLIT))

אימונותרפיה תת לשונית היא צורה של חיסון הכוללת מתן מנות קטנות של אלרגנים מתחת ללשון. שיטה זו גורמת למערכת החיסון של הגוף לבניית סובלנות כלפי חשיפה לאלרגנים ספציפיים כמו קרדיט אבק בית לאורך זמן. SLIT מהווה חלופה לזריקות אלרגיה מסורתיות (אימונותרפיה תת עורית) ומציעה מספר יתרונות הכוללים נוחות, בטיחות ושיפור הציות.

מה הם היתרונות של SLIT עם קרדיט אבק הבית?

הקלה לאורך זמן: בניגוד לתרופות סימפטומטיות המספקות הקלה זמנית בלבד, SLIT שואפת לטפל בגורם הבסיסי לאלרגיות. על ידי תכנות מחדש של התגובה החיסונית, היא מציעה יתרונות ארוכי טווח גם לאחר השלמת הטיפול.

נוחות ובטיחות: טיפול זה ניתן בבית, ללא צורך בביקורים תכופים במרפאה וללא צורך בזריקות, מה שהופך אותו לאופציה נוחה עבור אנשים בעלי אורח חיים עמוס. בנוסף, ל-SLIT יש פרופיל בטיחות חיובי, עם סיכון מינימלי לפיתוח תגובות אלרגיות קשות בהשוואה לאימונותרפיה מסורתית.

לסיכום:

חיסון תת-לשונית עם קרדיט אבק הבית מהווה גישה פורצת דרך לניהול מחלות אלרגיות כגון נזלת אלרגית ואסטמה. כמובן, כמו בכל מצב חובה להתייעץ עם רופא מומחה לאלרגיה על מנת לבדוק שאכן קיימת  התאמה לטיפול בדרך זו.

שתפו

מאמרים אחרים

אלרגיה לכלבים וחתולים

כולנו מאוד אוהבים את הכלבים והחתולים שלנו, אבל יש לדעת כי פעמים קיימת אלרגיה לחתולים ולכלבים. מה גורם את האלרגיה אלרגיות אלו נגרמות כתוצאה מחלבונים